OVO VALJA (pre)ŽIVJETI

18.05.2022.

Ovo doista valja (pre)živjeti do sredine lipnja kada na snagu dolazi zabrana prometovanja vozilima u starogradskoj jezgri Rovinja- U međuvremenu, krećite se oprezno, neovisno jeste li pješak ili vozač

Zabrana prometovanja starogradskom jezgrom Rovinja, koja stupa na snagu sredinom lipnja, trebala bi donijeti mrvicu olakšanja, napose pješacima. Konkretno, tada će od 18 sati automobilima biti zabranjen ulazak u Grad, a novost je i da će i vozači taksija ove sezone dobiti ‘veto’. Naime, zbog zlouporabe ulaska i dovoza gostiju do hotela, ova se povlastica, zahvaljujući nekolicini ‘pametnijih’ koji su Trg koristili kao čekaonicu za nove mušterije, od ove sezone ukida.

Izdano oko 2.800 dozvola za ulazak u starogradsku jezgru

No, metež u starogradskoj jezgri, kojim da bi sigurno hodao moraš imati širom otvorene oči, nisu prouzročili taksisti, odnosno ni jedna određena kategorija vozača.

Rezultat je to čak 2.800 izdanih dozvola, kojima se osiguravaju povremeni (i vremenski ograničeni) ulasci vozila u starogradsku jezgru. Uz 800 izdanih dozvola koje su stanovnici starogradske jezgre pribavili za svoje potrebe, valja računati i na dozvole izdane serviserima, opskrbljivačima, građevinskim i inim djelatnicima koji htjeli to ili ne, s robom i materijalom moraju doći do odredišta.

S druge strane, motorima i skuterima također je zabranjen ulazak u grad, ali tko tu zabranu ‘šiša’ u trenutku kada ti vjetar mrsi kosu i donosi toliko željeno osvježenje. Dodamo, li k tome svemu i električne romobile (za koje ni zakon nije siguran u koju kategoriju vozila spadaju), pa i bicikle koje voze ekološki osviješteni građani i turisti (i koji, ruku na srce i jedini imaju pravo voziti se Trgom i rivom), metež je zagarantiran.

Posebni problem odnosi se i na sve češće i pod ‘normalno’ prisvajanje gradskih površina, od kojih najčešće ispaštaju nogostupi, zelene površine i uske (a tko im je kriv što su takve) ulice starogradske jezgre koje su od ove sezone ‘ukrašene’ reklamnim i legalnim promotivnim tablama (čitaj: dodatnim preprekama za pješake), koje ih nerijetko tjeraju na cestu.