ROVINJSKI SUNCOBRANI U FUNKCIJI PROMOCIJE BEZALKOHOLNOG PIĆA: Kakvu korist od sljubljivanja grba Rovinja i stranog brenda ima Grad?

19.07.2022.

I dok je jasno zbog čega ugostitelji posjeduju suncobrane s reklamom Coca-Cole, ostaje nejasno zbog čega se do loga jednog bezalkoholnog pića nalazi i službeni grb Grada Rovinja- Naime, za korištenje istog potrebno je ishodovati dozvolu Grada, odnosno čak i potvrdu Gradskog vijeća koja, kako doznajemo, nikad nije ni zatražena- Ako je tome doista tako, jer u protivnom trebalo bi biti poznato i koliko je Grad od reklame prihodovao, ostaje nejasno zašto najturističkiji pa i najposjećeniji grad na Jadranu dozvoljava da ga se ovako vuče za nos?

Kada je Rovinj prije nekoliko godina donio Pravilnik o izgledu ugostiteljskih objekata i trgovina, kojim se htjelo uvesti više reda u prostoru, u susjednim gradovima je spominjan kao dobar primjer uređenja i nove pozitivne prakse.

Međutim, četiri godine kasnije (a tome je kumovala i korona koja se nije ‘iskoristila’ za jači angažman u nastavku stvaranja reda), Rovinj je danas još više, jače, bezobzirnije i bezobraznije “načičkan” nego ikad.

S primjenom Pravilnika o estetskom uređenju grada ( i uz Odluku o komunalnom redu) kojima se jasno naznačilo kako trebaju izgledati izlozi, fasade i reklamni natpisi u najužem centru grada krenulo se odlučno.

Sam Pravilnik, podsjećam, zahtijevao je angažman stručnih ljudi koji su na njemu radili punom parom i do te mjere da su uvedene i jasno određene boje fasada i izgled (s fotografijama) reklamnih stalaka koji su, u razumnom roku, trebali zamijeniti svjetleće, predimenzionirane i nakaradne natpise. Istim se Pravilnikom regulirao i izgled inventara (tenda, stolova, stolica, suncobrana) kako bi se izbjeglo dojučerašnje svaštarenje i uređenje po sistemu “sam svoj majstor”.

Međutim, i uz napomenu kako je prema posljednjim podacima i za vrijeme najodlučnijeg uredovanja gradskih redara, uklonjeno preko šezdeset nepoćudnih reklame /najviše od strane samih vlasnika poslovnih prostora/, na tome se stalo. Nažalost, i u nekim primjerima išlo se i korak unazad jer posao nije doveden do kraja pa i danas s centralnih pročelja nisu uklonjeni električni kablovi, odnosno pokrpane rupe koje su ostale nakon skidanja istih. Također, kada već pišem o koraku unazad valja podsjetiti i da su centru grada ponovno postavljene i “nove” neonske reklame.

Hit ljeta Coca-Cola u simbiozi s grbom Grada Rovinja

Uz sve to hit ovog ljeta su i ugostiteljski suncobrani, koji nas više i jače nego ikad štite i osiguravaju toliko željeni hlad u centru grada i duž rive, prostoru na kojem se nalazi tek poneko drvce sa slabašnom krošnjom.

Suncobrani koji su i više nego dobrodošli, najistureniji su ukras centra i jasno je zbog čega su iz godine u godinu sve veći i raskošniji pa hoćeš nećeš upadaju u oči i privlače svojim hladom posjetitelje. Jasno je i zašto ugostitelji na njima imaju reklamne natpise (cijena je znatno niža i /ili dolaze u vidu poklona), od kojih je najzastupljenija ona Coca-Cole koja je mic-po mic gotovo pa preuzela sav reklamni prostor nad ugostiteljskim suncobranima.

No, uz logo Coca- Cole ove je sezone postavljen i službeni grb Grada Rovinja. Na početku sezone ta neobična simbioza mogla se vidjeti tek na ponekoj terasi, da bi sredinom srpnja to postalo standard. Zbunjuje naime činjenica po kojoj se za korištenje službenog grba treba zatražiti (i dobiti) dozvola, što kako doznajemo, nikad nije učinjeno.

Ako je tome doista tako, jer u protivnom trebalo bi biti poznato i koliko je Grad od reklame prihodovao, ostaje nejasno zašto najturističkiji i najposjećeniji grad na Jadranu dozvoljava da ga se ovako vuče za nos?